среда, 5. март 2014.

Učitelji, tzv. i ostali njima slični

Pogledajte letimično prvu sliku. Ne treba gledati detaljno, zar ne, već se sve vidi na prvi pogled.

Dekupaž nije zahtevna tehnika, definitivno. To potpisujem! Kao i u životu, sve je stvar  vizije, percepcije i uz vrlo malo talenta ali uz prilično rada i posvećenosti, mogu se napraviti jako lepe stvari, prostor promeniti i oplemeniti, starim i odbačenim stvarima dati nov izgled i život, a u sve to stane deo bića, duše, koje čovek mora da uloži u sve što radi, ne razmišljajući o tome da se to, na prvom mestu, isplati u materijalnom smislu. Duša nema cenu. Valjda, ne znam... 



Časovi dekupaža i ostalih zanimacija znaju da budu jako skupi. Uglavnom su organizovani kao radionica od par sati, gde vam instruktor ispriča sve što zna, i sad, onaj ko ne zna, treba da primi sve te informacije, da ih filtrira, usvoji, da počne da radi i zarađuje, da se obogati... Eto, tako to izgleda, što se meni, ama, baš ni malo ne sviđa!

Rekla sam, već, da dekupaž nije neka mudrost, a skoro sve je dozvoljeno. Kombinacije salveta, boja, papira, cirkona, čipke i još mnoštva materijala, ali postoji nekoliko pravila, koja se svode na to da su jedan plus jedan jednako dva (1+1=2), kao i u životu, zar ne?  To pokazuje i prva fotografija, gde je boja podloge jača od boje salvete, kao i druga, spremna za lepljenje, na koju čovek ne bi znao šta da zalepi a da to ne bude apsorbovano, osim slike iz novina ili nekog printa. I onda bi se to svelo samo na, obično, lepljenje, jer sve što bi se dodalo, zbog raspucale podloge i kombinacije boja bilo bi besmisleno.

Ok, sve sam ja to prepravila juče, uradila još par saksija i ukrasa za cveće od daščica i štapića za ražnjiće, a usput razmišljala o "učiteljima" i ko se sve tako zove.









Pokušala sam da se stavim u njihovu situaciju, što se kaže, "obula njihove cipele" i sve u svemu, izvukla isti zaključak, a to je da pojedince treba da bude sramota! Kratko i jasno-SRAMOTA! Naročito arhitekte koji sebe uzdižu do nebeskih visina, Bog pa oni, umetnici, umetnici, umetnici... E, jedna gospođa, arhitekta, uzela je velike pare da bi osobu naučila ovo što ste videli na prvoj slici. Za dekupaž ne postoji netalentovana osoba! Svako to može, sa više ili manje uspeha, u vizuelnom smislu, ali može, a vremenom se i ti nedostaci, ako je osoba zainteresovana, isprave. Recimo da je neko i netalentovan, posveti mu malo više vremena, unesi se u to što radiš, učitelju! Nemoj da se brukaš, da stavljaš svoj pečat i potpis svuda! Nauči materiju koju predaješ, ovladaj njome, ne gledaj svet sa visine, ne postoji on zbog tebe niti se vrti oko tebe! Uh!

Sve je više tzv. učitelja, valjda im vreme i tlo pogoduju. Namerno se distanciram od TV i društvenih mreža u vreme izbora i malo posle njih, baš zbog takvih koji sve znaju. Blago njima tako pametnima i odvažnima!

Jednog ću dana krenuti u borbu protiv njih, sad ne mogu, imam neke obaveze i planove. Eto, obećala sam cvetnu priču, pa neka ovo bude za početak. Ima dešavanja na tom polju, počela sam, polako da učim neke stvari. Usput, radujem se proleću, voće je počelo da cveta, to mi je najlepš miris, učim, spremam ćerku za neka takmičenja. Svakodnevne stvari u koje maksimalno ulažem sebe. Isplativo je, verujte, vraća vam se i vidu osmeha, sjaja u oku, sreće u srcu, u vidu zagrljala, poljupca i svega onog bez čega je život ne može da postoji.

27 коментара:

  1. Одговори
    1. Mene uvek ljute laži, površnost i nadmenost. U ovom slučaju ljuti me učitelj, osoba u kojoj su spojene sve ove osobine.

      Nije problem, sve se da popraviti, nisu život i smrt u pitanju, ali, realno, reci i sama, ide li to tako?

      Избриши
  2. divne posude si uradila,a stvarno moram da uzmem vremena da probam taj dekupaž a ne samo da ostane na riječima, đaba mi od rijeći kad sam još na nivou da ne da neznam nego nisam probala, kao malo dijete kad za neko jelo kaže da nevoli a još nije probalo...
    A učitelji ko učitelji ima ih da, koji sežu sve visine a zapravo nemaju pojma ili znaju samo malo a pare im teku kao mlijeko jer netko nasjedne, što ćeš takva su vremena, zato smo mi pametne da ne nasjedamo takvima, zar ne
    lp Klaudija

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Ako ćeliš da probaš dekupaž, samo napred. Jedini problem je što izaziva zavisnost, zarazno je, stvarno.

      Ne radi se o parama, one su na drugom mestu, nego o tome da pošteno zaradiš svoj novac. To što neko ima diplomu ovog ili onog fakulteta ne daje mu za pravo da se ponaša kao Bog i ponižava ostale. Svi smo završili neke škole, zar ne? U čemu je razlika?

      Избриши
  3. Ajme , tko ili što je tebe tako naljutilo? Teglice ( osim one prve 2) su decoupage i izgleda sve O.K. Motiv salvete je vidljiv, još malo dorade, mašte,dobre volje,inspiracije i možeš držati i ti tečaj decoupagea,haaaaa...šta kažeš ? :)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Mogu, naravno, ali od tz. i samozvanih učitelja ne možeš doći do izražaja. Te prve dve su prepravljene, a istakla sam ih kao primer kako ne treba. Normalno je pogrešiti, nema tu ništa loše, ali puštati ljude da greše i još im govoriti da je to dobro, je prevara! To je ono što me ljuti.

      Избриши
  4. Draga Nataša, ti si baš vrijedna, ali ti si takva uvijek, svejedno se ne mogu nadiviti tvojoj produktivnosti i kreativnosti. I vremenu kojeg nađeš za sve što te interesira, meni ga uvijek nekako fali, možda bi se mogla bolje organizirati:)
    Tvoji postovi me uvijek zabave, a izgleda da te je sad netko baš pošteno naljutio! Tečajeva i raznih radionica ima i kod nas puno, neki su čak i besplačni, takve najviše volim i moja iskustva su za sada pozitivna. Ali da, svakako se uvijek nađe nekih koji iskoriste trenutačnu tržnu nišu, kvazimajstora koji žele samo brzo zaraditi, toga je uvijek bilo i nažalost će uvijek i biti... Budi mi dobro, pozdrav!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvala ti na komentaru. Ima i kod nas besplatnih radionica, ja sam jedna od tih koja savete i znanje deli besplatno, ali uvek je više onih koji plaćaju da bi bili prevareni. Ako ne znaš nešto-ne znaš, u redu je, to je ljudski, ali ne pravi se da znaš, ne deli pogrešne informacije, ne drži ljude u zabludi da je dobro to što rade, a sam znaš i vidiš da nije, a pri tom pričaš da si umetnik.

      Избриши
  5. E bas si ih lepo opravila. Obozavam dekupaz. Jedva cekma da se vratim u svoju kuc pa sve da prepravim onako kako mi se dopada.
    Ti pisi o tome, uzivam da gledam radove.
    Bice to divna vintage bastica i terasa svi ce dolaziti kod tebe na kaficu da uzivaju u cvetnim motivima.
    Taman na vreme - evo nam proleca CMOK

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Da, evo nama proleća! Radujem se i jedva čekam da vidim kako ćeš preurediti kuću. To je pravo uživanje, a ako te zanima nešto u vezi dekupaža, ako mogu da pomognem, tu sam.

      Избриши
  6. Meni je mnogo smesno kada vidim da neki ljudi drze radionice dekupaza,a kod mene su ga prvi put videli,ali sa druge strane to je moj problem,ja sam neambiciozna,a njima treba novac i afirmacija,jel tako?Juce sam na nasoj pijaci videla tezgu sa dekupazom,milion predmeta,i zapitala se kuda to ide,problem je i nastao u tome sto svi misle da to mogu,a izgubio se pravi kvalitet,izgubila se umetnost i sve se radi zarad kinte :)Ne znam nisam pametna,mislim da treba da odvojimo ovo sto radimo za svoju dusu a drugo je kada ti uzmes da ucis druge,za to treba imati veliko znanje i smelost,a izgleda da je mnogi ljudi nemaju.Tvoji su radovi divni,nadam se da me neko nece pogresno shvatiti,a ni ja nisam neki majstor u tome,ali sam toga svesna za razliku od nekih :)))

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Svako treba da zna svoje granice, nismo svi rođeni za sve. Jasna mi je borba za život i takvima uvek pomažem, a onima koji misle da sve znaju, rado ću pokazati da ništa ne znaju, jer na netu ima toliko dobrih radova da ti, što kažu, pamet stane!

      Ne mopgu se porediti sa ljudima koji heklaju nakit, iako znam da heklam, niti sa majstorima kvilinga, iako znam da ga radim, a kad nešto radim, radim kao za sebe.
      Imam omaški i greški, naravno, a sve ovo što mi radimo je poznato odavno, tako da nije ni dekupaž ni bilo koja druga veština patent nekog od nas da bismo sebi dali za pravo da se dižemo do nebesa.

      Избриши
  7. Nataša. mila moja!
    Ljudi se bore da prežive na razne načine. Ima tu i nešto na strani onih koji dozvoljavaju da im daju velike pare. To je slično onome kad osuđujemo pevačke zvezde koje su zaradile ogromne pare, a nisu nikog naterali da kupi njihov CD ili kartu za koncert.
    To ne znači da ih opravdavam. neke blogove čije su autorke počele da se bave isključivo reklamiranjem svojih radionica više ne pratim.
    Zahvalna sam kreativkama koje su delile svoje znanje svuda na netu, na blogovima, forumima fejsu, a sada kad me neko pita kako, objasnim ukratko i uputim ih na te bogate stranice ispisane od nesebičnih kreativki.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Ni ja ne pratim te blogove. Ako je to nekome posao, jasno mi je. Ako se čovek usavršava u svom poslu, ja to pozdravljam i poštujem, ali ponavljam, ne volim ljude koji misle da su Bogom dani, i uvek sam voljna da im pokažem i da ih uverim u suprotno.
      Pare su svima neophodne, to ne sporim, ali grabljivost i gramzivost NE PODNOSIM! Logika, po kojoj samo meni treba, mi je strašno iritantna. Jer ako treba meni, treba i tebi i svima ostalima, ali postoji i još nešto svima treba, a to su ljudi.

      Избриши
  8. E, moja Nataša...
    Potpuno razumem i tvoj bes i tvoj gnev i tvoju ljutnju i sve što je stalo u ovaj post. Slažem se sa tobom 100% . Sve je više priučenih, lukavih, manipulativnih kretena koji su svesni naivnosti i lakovernosti drugih te lepljenjem etikete "učitelj", "doktor", "vidovnjak", "kostolomac", "travar", "trener", "stručnjak" "trgovac"... uzimaju i ono malo što im je ostalo. Ne samo para, već i sigurnost, nade, volje, želje... Sa druge strane sve je više pravih stručnjaka koji ili sebično čuvaju znanje samo za sebe, pa se tako ne razlikuju mnogo od majmuna jer prenošenje znanja je ono što čoveka odvaja od primata, ili sa druge strane ne mogu da dođu do izražaja. Hoću reći da je sve manje boraca, a sve više onih koji klimaju glavom. Problem je u nama i treba krenuti od sebe. Pronaći ono u čemu si stvarno dobar, raditi na tome, istraživati, učiti, usavršavati i prenositi stečeno znanje. Boriti se svojim primerom protiv neznanja, šarlatanstva i svega onoga što je loše u toj sferi interesovanja. Možemo imati interesovanja za mnogo što šta i želju da naučimo mnogo što šta, da odlično savladamo tehnike i imamo lepe radove, ali....da li možemo da se nazovemo "učiteljima" ?! Da li nam je za to potrebno još nešto?

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Ono što učitelja izdvaja od svih, jeste ljubav i nesebičnost, ali ne ljubav okrenuta novcu, već poslu.

      Čovek može mnogo toga da nauči ali i da ostane skroman. Po meni je to vrlina.

      Избриши
  9. razumijem te. ali to je sve samoreklama, čast izuzecima.
    najvažnije je danas znati se prodati, nažalost.
    a to se radi ovako - ja, ja i samo ja.
    ali, nije zlato sve što sija.
    razumijemo se :*

    ОдговориИзбриши
  10. Joj draga moja, moja dusa ima cenu u vidu tog osmeha koji pominjes. Kupe me zacas. Posebno deca. I u pravu si za dekupaz, potpuno! Resile moja drugarica i ja da uplatimo kurs pa ja onda shvatim, a gledala sam ranije i po internetu da mozemo i same. I stvarno! Sve mi je super ispalo, a mogucnosti neverovatne. Cak sam i metalnu kopcu na kaisu dekupazirala. Divota. I deca moja su naucila. Divna tehnika. Sad planiram da dekupaziram jedne tupe makaze pa da mi sluze kao ukras. Zasto bas makaze? Nemam pojma, tako sam pozelela. I slazem se da danas svako drzi razne casove, a ja se mislim i dvoumim jer hocu sve savrseno da znam pre nego sto to uradim, a ljudi to olako shvataju. Najzalije mi je kad sam isla na kurs modnog dizajna gde smo cetiri vikenda crtali modele, modelovali i sili. Malo vremena i na kraju sam se vratila kuci sa onim sto vec znam. I jaknicu sto sam sasila sila sam kuci. A nismo dobili nikakve potvrde, sertifikate i diplome, a fakultet za dizajn. Hm.....................

    ОдговориИзбриши
  11. Izvini, ne rekoh ti da su tvoji radovi izuzetni KAO I UVEK!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvala ti. Znam kad si išla na taj kurs, u to vreme sam počela da pratim tvoj blog aktivno.

      Mnogi se mogu nazvati učiteljima, ali je retko ko, u duši, učitelj. Ja kad kažem šta sam po zanimanju, dodam da sam to i po opredeljenju, ali ko će to razumeti.

      Dekupaž je lepa tehnika, nije zahtevna a ja sam voljna da sa ljudima podelim sve što znam, pa ako nekome treba savet, rado ću mu izaći u susret. Sa velikim zadovoljstvom.

      Избриши
  12. E, moj Đole, razumem te i potpuno se slažem sa ovim što si napisala.
    O tome koliko se neki veličaju i kako su svi umetnici, a više niko nije zanatlija, ne bih da pričam puno, kao ni o tome kako svaka šuša danas drži nekakve radionice i za to uzima pare nesrazmerno velike u odnosu na ono što za njih nudi. No, dobro, ima nas raznih, neko može tako da živi, neko ne može, sve je stvar ličnog izbora.
    Nego, mnogo ti je lepo sve ovo što si radila dok si razmišljala o tim učiteljima...baš su ti dali podsticaj :D

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Da, baš su inspirativni, naročito kukanje takvih kako nemaju, kako ne dobijaju što su zaslužili, jer oni su nešto posebno. Istina, ne dobijaju što su zaslužili, dobijaju previše. Kad ih čovek sluša, izvadio bi dneki dinar da im kaže, evo ti, kupi hleba! To mi je naročito inspirativno.

      Ja imam majstorsko pismo i opet ne smatram sebe majstorom, a htela sam ga radi ličnog zadovoljstva, kao imnoge druge stvari u životu, a ne da bih se hvalila narodu. Eto, stoti put kažem, u tvom prisustvu ne smem da kažem da znam da heklam, jer bi to bila bruka, ali ću rado reći da bih volela da me naučiš da heklam.

      Избриши
  13. Danas sam našla ovaj blog čitajući post kod Tatjane.
    Drago mi je da sam otkrila još jedno divno mesto na netu!
    Pozdrav,
    Jelena

    ОдговориИзбриши
  14. prekrasni radovi:)
    Ja imam neku skepsu prema tim svim radionicama jer me nekako u tim hobby dućanima uvijek krivo gledaju (ili bar imam takav osjećaj) jer kupim samo ponešto. Zato sam nekako u tim DIY stvarima ili samouka ili internet-uka:)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. I ja sam više internet-uka i spadam u one koji mašti puštaju na volju, one koji uvek pomeraju svoje granice. Svesna sam kad je neko bolji od mene, pa učim i od tih ljudi. Za razliku od tebe, ja u hobi prodavnice retko ulazim, jer nemam meru kad počnem da kupujem, pa ih neko vreme zaobilazim u širokom luku, obično posle kupovine.

      Избриши